Základní minimum o korupci a trestním právu pro pedagogy středních škol

Skladem - expedice do 2 pracovních dnů
Zobrazit dostupnost na prodejnách

Ceny jsou včetně DPH

Ke stažení


Vydavatel

Typ publikace
učebnice

Datum vydání
9/2014

Vazba
brožovaná

Počet stran
180

Typ produktu
Tištěná kniha

ISBN
978-80-7478-531-3

Korupce a její nejrozmanitější formy trápí společnost dnes a denně. Jelikož korupce ohrožuje zákonnost, demokracii a lidská práva, podrývá dobrý způsob vlády, zásady solidnosti a sociální spravedlnosti, zkresluje konkurenceschopnost, brzdí ekonomický rozvoj a ohrožuje stabilitu demokratických institucí a morální základy společnosti, je primárně úkolem státu s ní bojovat. Na kontrole a odhalování korupčního jednání se však má podílet i sama veřejnost, k čemuž je nezbytná určitá míra povědomí o korupci. Je proto nezbytné poskytovat občanům dostatek informací, které umožní rozpoznání korupce a zapůsobí též preventivně před využíváním korupčních praktik. Z uvedeného důvodu byla problematika korupce a boje s ní zařazena do rámcových vzdělávacích programů a pedagogové ji musejí zařadit v souladu se školními vzdělávacími plány do své výuky. K tomu má napomoci učebnice, kterou právě držíte v ruce.

Kromě samotného vymezení pojmu korupce, jejího třídění, jejích forem, jejím postihu v právním řádu České republiky, ale i na poli mezinárodním, se publikace věnuje i kriminologickým aspektům, preventivním nástrojům a uvádí, jak by se měl občan při styku s ní zachovat. První kapitola je pak věnována uvedení stručných základů (právních, morálních) odpovědnosti každého občana, aby žáci dokázali ozřejmit základní principy svých práv v kontextu právní odpovědnosti za svá jednání. Závěrečná kapitola pak nastiňuje základy trestního práva procesního, konkrétně uvedení základních aspektů a situací, které v každodenním životě nastávají a i děti a mladiství se do nich mohou snadno dostat, ať už jako svědkové, podezřelí či dokonce jako pachatelé. Učebnice obsahuje i řadu kontrolních a testových otázek, otázek k opakování a další metodické návody.

Publikace je určena především pedagogům středních škol, ale v přiměřeném rozsahu by měla být pomůckou i učitelům základních škol. V základních školách je doporučeno problematiku zařadit do učiva 8. a 9. ročníku.