Novinka

Škola jako místo setkávání 2025


Typ akce
Konference

Typ produktu
Školení

Datum
09.10.2025

Společnost Wolters Kluwer ČR - redakce Řízení školy pro vás připravuje konferenci Škola jako místo setkávání.

Srdečně vás zveme na 3. ročník úspěšné konference Škola jako místo setkávání.

Tak jako v minulých konferencích, na které tato navazuje, nám jde především o společné setkání kolegů, hledání inspirace a výměnu zkušeností a znalostí, které efektivně přispívají k rozvoji všech účastníků edukačního procesu.

Přednášky budou souběžně v 5 konferenčních sálech. Program bude rozdělem do tematických sekcí a vy si bude moci vybrat, na kterou přednášku byste rádi šli, a váš kolega či kolegyně zase může jít na jinou. Poté spolu můžete nově získané informace sdílet.

VÝRAZNÉ MNOŽSTEVNÍ SLEVY!

Vstupenky na konferenci lze hradit ze Šablon

Je doloženo, že pokud chceme pozitivní dopady DVPP do života školy, je důležité, aby se zúčastnilo více účastníků z jedné školy. Jen tak je šance na pozitivní změnu.

Přesně to je důvod, proč jsme se rozhodli výrazně finančně zvýhodnit více účastníků z jedné školy. 

2 - 4 účastníci sleva 25 % (cena za jednoho účastníka - 2 063 Kč)
od 5 účastníků sleva 50 % (cena za jednoho účastníka - 1 375 Kč)

Jedinou podmínkou je, že sleva platí v rámci jedné objednávky, není možné postupně přidávat kolegy a žádat dodatečně slevu.

CERTIFIKACE/AKREDITACE

Průběžné vzdělávání

Tato konference je nabízena v rámci tzv. průběžného vzdělávání úředníků ÚSC.
Naše vzdělávací společnost je akreditována Ministerstvem vnitra ČR (číslo akreditace: AK/I-23/2025.), jsme tudíž oprávněni poskytovat vzdělávání úředníků podle zákona č. 312/2002 Sb.

Pro koho je naše konference tím pravým místem setkávání?

  • Vedení a širší vedení škol všech typů od MŠ po VOŠ včetně ZUŠ (především ale pro ZŠ)
  • Zřizovatele škol
  • Členy koncepčních skupin
  • Vedoucí metodických sdružení
  • Vedoucí předmětových komisí
  • Školní poradenské pracovníky
  • Pedagogy škol mateřských, základních, středních i VOŠ, také základních uměleckých

Sekce a garanti

Plénum

Společná část programu konference Škola jako místo setkávání, plénum, bude tentokrát rozdělena do dvou částí. V té první nás Jiří Nantl (MŠMT) seznámí s novým pojmem vstupujícím do života škol, a to se školskou právnickou osobou. Opravdu uvolní ruce ředitelům pro roli pedagogického lídra? Viktor Liška (Asociace dobrovolných svazků obcí) nabídne zkušenosti z praxe při využití společenství obcí pro správu škol. Poslankyně Renáta Zajíčková představí analýzu ekonomických dopadů optimalizace školské sítě.

Program dopolední části pléna

9:00 - 10:00 Jiří Nantl, MŠMT Školská právnická osoba
Viktor Liška Společenství obcí je i společenstvím zřizovatelů škol
Renáta Zajíčková, poslankyně PČR Efektivní vzdělávací dráha jako investice do budoucnosti: Ekonomické přínosy reformy 8+2

 

Ve druhé části pléna přejdeme od legislativních změn a reforem k představení unikátních výukových materiálů a ocenění inovativních ředitelek a ředitelů škol. Začneme tím, že se jako první seznámíte s Pamětnicí, unikátním vzdělávacím portálem Paměti národa pro výuku soudobých dějin. Finanční vzdělávání je neméně důležité, a proto je tu Skoala, intuitivní platforma pro výuku. Dozvíte se, jaké novinky přináší v novém školním roce. Efektivní školní poradenské pracoviště je alfou a omegou pro život školy. To, jaká by měla být jeho podoba, bude tématem konzultace s odbornou veřejností, kterou na naší konferenci zahájíme. A končit budeme za zvuku fanfár. Vyhlásíme výsledky 1. ročníku soutěže „Ředitel/ředitelka budoucnosti“. Jejím cílem je především objevovat a síťovat inspirativní ředitele a ředitelky základních a středních škol.

Program odpolední části pléna

13:00 - 14:00 Dominika Kopčiková, Tomáš Spáčil, Post Bellum

 Pamětnice: nový vzdělávací portál Paměti národa s výukovými sety přímo do hodin

Lenka Felcmanová, SOFA; Silvie Pýchová, Partnerství 2030+; Marie Hájek Salomonová, Partnerství 2030+

Podpora wellbeingu ve vzdělávání – vyhlášení veřejné konzultace

Slavnostní vyhlášení soutěže „Ředitel/ka budoucnosti“

 

1. Pedagogický lídr – garant Pavel Škramlík, Akademie Libchavy

 

Sekce Pedagogický lídr, kterou zastřešuje Akademie Libchavy, se letos zaměří na důležitost výběru, přípravy a rozvoje ředitelů škol. Příspěvky účastníky provedou tématem vize systému podpory a vedení rozvoje ředitelů škol od vyhledávání talentů, výběru ředitelů, průběžného vzdělávání a podpory až ke konci kariéry a možností dalšího uplatnění v systému. Sekce je určena vedoucím pracovníkům škol, zřizovatelům škol a všem zájemcům o téma individuálního rozvoje.

Dopolední část programu sekce Pedagogický lídr
10:30 –10:45 Co je vize systému podpory? Jaromír Beran, MŠMT
10:45 – 11:00 Jak vyhledávat talenty do role ředitele školy? Jak přilákat kvalitní kandidáty? Hana Šišková, Praha 7
11:00 –11:15 Jak využít materiál SYPO k přípravě na konkurzní řízení? Petr Jíša, SYPO

11:15 –11:30

Jaké jsou možnosti individuální podpory ředitelů (koučink, mentoring) Jiří Bréda, Mise HERo
Odpolední část programu sekce Pedagogický lídr
14:00 – 14:20 Jaké jsou možnosti dlouhodobého vzdělávání ředitelů v průběhu kariéry? Vojtěch Krmíček, Akademie Libchavy
14:20 – 14:40 Kompas a pojmenování kvality práce ředitele školy  Tomáš Zatloukal, ČŠI
14:40 –15:00 Lídři lídrů – možnosti systémového řešení využití ředitelů škol na konci kariéry a téma odcházení Jiří Stárek, ZUŠ Hostivař

 

2. Digitální vzdělávání – garant Ondřej Neumajer, NPI ČR

 

Běžný dnešní chatbot generativní umělé inteligence zvládne během vteřin zpracovat úkoly, které jsme dříve zadávali žákům, abychom zjistili, zda problematice rozumějí. Jak moc tato skutečnost mění přístup k výuce? Jaké úkoly žákům zadávat, aby rozvíjely potřebné kompetence a nebyly jen procvičování kombinace kláves Ctrl+C a Ctrl+V? Jak AI proměňuje roli učitele? A jak roli žáka?

Program sekce digitální vzdělávání

10:30 – 10:45 

Ing. Martin Kohout, Edookit; Lenka Janáčková, Unicorn

Digitální džungle: Jak zajistit bezpečí na sítích i ve škole
10:45 – 11:30 Panelová diskuse o tom, jak AI proměňuje roli učitele, žáka a jak proměňuje přístup k výuce… Moderuje Ondřej Neumajer, NPI (jména účastníků debaty upřesníme) 

 

3. Pracovní právo ve školství – aktuální změny a příklady z praxe - garantka Eva Janečková

 

Pracovní právo je nedílnou součástí školního prostředí, týká se jak vedení škol, tak učitelů. Právě nyní čelíme řadě legislativních změn, které ovlivní pracovní podmínky ve školství. Nově se upravují důvody pro ukončení pracovního poměru, mění se pravidla pro výpovědní dobu i pracovní poměry na dobu určitou. Novinky přináší také jednorázová náhrada při skončení pracovního poměru – a to zdaleka není vše. Proto se v tomto bloku zaměříme na nejdůležitější změny v pracovním právu a jejich dopady na školní praxi. Prostor bude věnován i vašim dotazům, ať už těm zaslaným předem, nebo položeným přímo na místě.

4. Školní a kariérové poradenství – garantka Lenka Krejčová, ZŠ Poznávání

 

Poradenství ve školství nabízí širokou škálu možností – poradenství individuální i skupinové, s dětmi, dospívajícími i dospělými, s žáky, učiteli i rodinami, zaměřené na studium, vztahy, osobní rozvoj a mnoho dalšího. Svébytnou oblastí je také kariérové poradenství, které v posledních letech získává nové rozměry a rozvíjí se v souladu se světovými trendy. Sekce školního a kariérového poradenství proto nabídne přednášky ze všech zmíněných oblastí. Představí příklady dobré praxe, pozoruhodné výzkumné studie zaměřené do poradenské oblasti, efektivní a vědecky prověřené metody práce, ucelené intervenční a poradenské programy i diagnostického nástroje, které mohou poradenství obohatit a dále rozvíjet. Mezi přednášejícími očekáváme zástupce z akademické oblasti, z oficiálních státních institucí, ze školních poradenských pracovišť, školských poradenských zařízení i nestátních poradenských organizací, které se zabývají školstvím.

Program sekce Školní a kariérové poradenství

Dopolední program sekce Školní a kariérové poradenství

10:30 –10:50

Zlepšování nástrojů kariérového rozvoje žáků, na další vzdělávací cestu a na svět trhu práce Petr Bannert, MŠMT
10:50 – 11:10 Systémový přístup ke kariérovému poradenství a příklad dobré praxe města Ostravy

Silvie Pýchová, Partnerství pro vzdělávání 2030+; Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora, Ostrava

11:10 –11:30

Klíčové trendy v chování českých žáků a proč je potřeba posilovat jejich odolnost

Roman Petrenko, Anreva Solution
Odpolední program sekce Školní a kariérové poradenství
14:15 – 14:35 Podpora rozvoje pregramotnostních dovedností jako významný protektivní faktor selhávání ve vzdělávacím procesu Gabriela Málková, FHS UK Praha
14:35 – 14:55 Efektivní poradenské služby ve škole

Lenka Felcmanová, SOFA; Marie Hájek Salomonová, Partnerství 2030+

14:55 –15:15 Rozvoj měkkých dovedností na učňácích – utopie nebo realita? Romana Šloufová, Skills Builder


5. Předškolní vzdělávání – garantka Marie Najmonová, Jihočeská univerzita

 

Jaké výzvy a příležitosti přináší současné předškolní vzdělávání? Jak podpořit kvalitní pedagogickou praxi v mateřských školách a efektivně reagovat na nové požadavky a změny? Sekce Předškolní vzdělávání se již potřetí zaměří na aktuální témata, která rezonují preprimárním stupněm vzdělávání. Klíčovým příspěvkem bude vystoupení Mgr. Jaromíra Berana, zástupce vrchního ředitele sekce vzdělávání a mládeže MŠMT, který se bude věnovat problematice snižování odkladů povinné školní docházky, tedy více než aktuálnímu tématu, které hýbe odbornou i rodičovskou veřejností. Nebude chybět ani pohled na revidovaný RVP PV. Jaké změny přináší a jak ovlivní pedagogickou praxi? A když jsme u těch aktuálních témat, představíme také příspěvek věnovaný pedagogické diagnostice v mateřské škole a využití portfolií.

Dopolední část programu sekce předškolní vzdělávání

10:30 –11:00

Snižování odkladů povinné školní docházky Jaromír Beran, MŠMT

11:00 – 11:30

Metodická podpora pro zavádění aktualizovaného RVP PV

Zora Syslová, MU Brno
 

+ Křest knihy "Kvalitní (ve) vedení MŠ"

Odpolední část programu sekce předškolní vzdělávání
14:15 – 14:35

Diagnostické portfolio jako nástroj pedagogického diagnostikování v mateřské škole

Lukáš Milichovský, MŠ Mozaika JIhlava; Martina Lietavcová, JU České Budějovice

14:35 – 14:55

Bubnovačka v mateřských školách: Prevence násilí hravou formou

Aneta Kuželová, Tereza Tetaurová, Centrum LOCIKA

14:55 –15:15

Poznáváme sebe a druhé – Metodika socio-emočního učení pro mateřské školy

 Monika Kubásková, SOFA

 

6. Škola pro 21. století 

 

1. část - garantka Hana Košťálová, Pomáháme školám k úspěchu
Co dělat, aby se žáci v naší škole učili s nasazením a cítili se dobře? Co dělat, aby se učitelé mohli radovat z toho, jak se žáci zapojují do svého učení a dosahují náročných vzdělávacích cílů? Co dělat, aby i ředitel cítil uspokojení z dobře odvedené práce? Tato sekce nebude rozdělená na tři oddělené příspěvky. Prezentující představí provázaný systém profesního učení pedagogů jak uvnitř jedné školy, tak na území lokální sítě spolupracujících škol. V rámci sekce bude prostor na otázky účastníků.   

Dopolední část programu sekce Škola pro 21. století
10:30 – 11:30

Jak se učí učitelé

Představení provázaného systému profesního učení pedagogů jak uvnitř jedné školy, tak na území lokální sítě spolupracujících škol. 

 

2. část - garantka Markéta Beková, NPI ČR
Sekce Škola pro 21. století se v odpolední části dotkne tématu podpory dětí při přechodu z MŠ do ZŠ s ohledem na probíhající revizi, nové pojetí role třídního učitele a jeho legislativnímu vymezení i inspiraci v podobě badatelské výuky a místně zakotveného učení, které je založeno na principu demokratických hodnot. Sekce je určena všem, kteří se zajímají o novinky a trendy ve vzdělávání.

Odpolední část programu sekce Škola pro 21. století
14:15 –14:35 Systém podpory přechodu dětí z MŠ do ZŠ Michal Černý, MŠMT
14:35 –14:55

Třídní učitel – od tradičního k modernímu pojetí

Irena Trojanová, Zuzana Svobodová, UK Praha
14:55 –15:15 Škola pro udržitelnost Kateřina Čiháková, Muzeum Říčany

 

Místo konání konference

V tomto roce jsme se rozhodli posunout konferenci zase o kousek výš a podařilo se nám dovmluvit krásné prostory v kongresovém centru hotelu Olšanka. 

 

Partneři konference

                       
           
           

 

Odborní partneři

             

V ceně je zahrnuto

  • občerstvení včetně oběda
  • kurzovné
  • podkladové materiály
  • certifikát ze školení - elektronicky po konferenci

Stornovací podmínky

Veškeré změny objednávek a případná storna přijímáme pouze písemně zakaznicke@wolterskluwer.cz.
Bezplatné storno přijímáme nejpozději 7 pracovních dnů před zahájením akce. Pokud jste měli již uhrazeno, vrátíme vám platbu v plné výši zpět. Po tomto termínu a v případě, že se účastník bez písemné omluvy nedostaví, je povinen uhradit plnou cenu. Kurzovné se v tomto případě nevrací, není možný přesun na jiný termín ani účastníkovi nevzniká nárok na jinou kompenzaci. Akceptujeme však náhradníka.


Chcete vědět více o produktu?

* Všechny položky formuláře jsou povinné.

Děkujeme za zájem, Váš požadavek vyřídíme v krátkém čase.