Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika, 2., doplněné a aktualizované vydání

Skladem - expedice do 2 pracovních dnů
V prodeji
Co je WK eReader?
Kde najdu soubory e-knih?
Skladem - expedice do 2 pracovních dnů
Co je WK eReader?
Zobrazit dostupnost na prodejnách

Ceny jsou včetně DPH

Ke stažení


Vydavatel

Autor

Typ publikace
Řízení školy

Datum vydání
3/2016

Vazba
brožovaná

Počet stran
400

Typ produktu
Tištěná kniha

Typ produktu
E-kniha

Typ produktu
Tištěná kniha

ISBN
978-80-7552-014-2

ISBN
978-80-7552-015-9

ISBN
978-80-7552-014-2

Publikace (nejen) pro učitele

V publikaci naleznete odpovědi na otázky:

• Jak si poradit s výukovými obtížemi a jak poznat, co žák potřebuje?
• Jak kvalifikovaně volit podpůrná opatření prostřednictvím pedagogické diagnostiky?
• Jak zmapovat vztahy ve třídě?
• Jak poznat, že práci učitele dělám dobře?
• Co k pedagogické diagnostice říká litera zákona?
• Je kvalitní pedagogická diagnostika nedílnou součástí dovedností učitele?
• Může pedagogická diagnostika napomoci prevenci i řešení výukových i výchovných obtíží?

Slovo „diagnostika“ v nás leckdy vzbuzuje dojem, že jde o cosi speciálního, vyhrazeného, ať už je to v kterémkoli oboru lidské činnosti. Ve skutečnosti znamená toto slovo, pokud jde o jeho etymologii, tolik co „rozpoznání“ nebo prostě poznávání. I v činnosti učitele a vychovatele je poznání dítěte výchozím předpokladem porozumění a účinného doprovázení. Diagnostika je prostě branou činnosti pedagoga, má-li být jeho práce zdařilá a účinná.

Čtenář se v publikaci setká nejprve s obecnými pojmy diagnostické metodologie, srozumitelně sepsanými pro náležité porozumění tématu. Učí se poznávat projevy jedinečných vlastností dítěte a také rozeznat známky některých poruch, jako jsou třeba vývojové poruchy učení či chování. Práce se školní třídou sama představuje významné téma pedagogické diagnostiky. Najdete tu také přehled legislativního rámce, kapitoly o sebepoznání učitele, o možnostech využití moderní techniky ve škole a mnohé další.

Ze všech těchto důvodů je toto dílo nepostradatelnou příručkou, jež by neměla chybět v knihovně těch, kdo svou pedagogickou práci chtějí vykonávat zasvěceně a kompetentně. O potřebě knihy svědčí i to, že její první vydání je rozebráno a vznikla potřeba vydání nového.

PhDr. Jaroslav Šturma

dětský psycholog, ředitel Dětského centra Paprsek,
působí na katedře psychologie FF UK v Praze