Novinka

Pohyb/mysl/stopa (Metoda vědomé stopy pohybu)

Předprodej
Připravujeme
Zobrazit dostupnost na prodejnách

Ceny jsou včetně DPH


Vydavatel

Typ publikace
ostatní

Datum vydání
10/2022

Vazba
šitá

Počet stran
232

Typ produktu
Tištěná kniha

Typ produktu
E-kniha

Formát

ISBN
978-80-7676-219-0

ISBN
978-80-7676-221-3

Kniha představuje originální Metodu vědomé stopy pohybu (MVSP), která nachází paralelu mezi spontánním tělesným pohybem, jeho následnou kultivací za pomocí prvků z pohybového systému tchaj-ťi, rozvojem soustředěného pozorování předváděného pohybu a vytvářením jeho grafického záznamu vodou. Tedy přechodem od nevědomé stopy k vědomé.

Zamýšlí se nad hrozbou „grafické negramotnosti“ v dnešní době, varuje před povrchností a zanedbáváním péče o rukopis. Upozorňuje na daň za požadavky, jako je rychlost, flexibilita, úspěch v podobě ztráty prožitků, vjemů, hloubky a zkušeností. Písmo – rukopis – prezentuje jako zaznamenanou stopu našeho vědomého tělesného pohybu, zrcadlo harmonie člověka ve smyslu propojení mysli a těla. Písmo považuje za nenahraditelný prostředek komunikace a jeho znečitelňování za varovný projev selhávání komunikace vůbec. Komunikace nás samých se sebou, svým tělem i komunikace mezi lidmi.

Kniha Pohyb / Mysl / Stopa je určena všem, komu není lhostejná péče o přirozené zvládání gramotnosti, o základní kulturní a společenské hodnoty. Dále pak zájemcům o aplikaci cvičení tchaj-ťi a o kaligrafii a nepochybně všem dalším, které zajímá kreativní přístup k harmonickému rozvoji osobnosti.

Publikace může sloužit jako metodická příručka pro absolventy akreditovaných seminářů MVSP. Inspiraci přináší všem, kteří se zajímají o prevenci dysgrafie, je zajímavým podnětem pro předškolní pedagogy, rodiče, terapeuty, odborníky i laiky.  

Kniha je obohacena o vyjádření odborníků z dotčených oblastí: z oblasti předškolní pedagogiky (Mgr. Ludmila Šprachtová), písma a typografie (prof. akad. mal. Jan Solpera), medicíny (prof. MUDr. Vladimír Komárek, CSc.), dětské psychologie (PhDr. Jaroslav Šturma) a tchaj-ťi (Tomasz Nowakowski).

Nechybí ani zkušenosti několika subjektů, které MVSP aktivně využívají ve své pedagogické či jiné praxi, a ze seminářů orientovaných na dospělé.