Krize jako příležitost (a nejen ve školství)
Balíček - Tištěná kniha + E-kniha Smarteca + soubory ke stažení
Ke stažení
Vydavatel
Autor
Typ publikace
Datum vydání
Vazba
Počet stran
Typ produktu
Typ produktu
Formát
Typ produktu
ISBN
ISBN
Publikace Krize jako příležitost (a nejen ve školství) je optimistickým čtením o negativních situacích. Autorky využívají svých zkušeností vedoucích pracovnic ve školství posílených svou lektorskou činností i akademickou činností na Pedagogické fakultě UK a předkládají čtenářům strukturovanou publikaci rozdělenou do tří částí: Před (co můžeme udělat pro předcházení krizi), Při (Jak vzniklou krizi řešit) a Po (Jak se z krize poučit). Shrnutím všeho je pak příběh ředitelky, která sama krizí prošla (podobnost s reálnými postavami je čistě náhodná). Bonusem publikace jsou podcasty, ve kterých samy autorky komentují text. Kniha je určena pracovníkům škol a školských zařízení, kteří chtějí krizi využít k posunu své organizace. Zajímavá je určitě i pro zřizovatele a pracovníky České školní inspekce. A přečíst si ji mohou všichni, kteří si chtějí udělat představu o situaci v českém školství a o nasazení nejen pedagogických pracovníků.
Úryvky z recenzí:
Číst si zálibně knížku o krizích zavání trochu masochismem nebo sklony k destrukci, ale v případě publikace Ireny Trojanové a Zuzany Svobodové je to přece jen úplně jinak. Jde totiž vlastně o čtení uklidňující a optimistické, kdy čtenář může být sice chvílemi zaveden do těžších úvah a labyrintu pomyslných vykřičníků, nakonec se však, po prostudování všech kapitol, cítí posílen a zocelen, ba přímo osvěžen poznáním, jak lze na krize a jejich zvládání systematicky a systémově nahlížet.
Jindřich Kitzberger
Pokud čtenář přijme nabídku a vstoupí do světa krize bez bázně, naučí se, jak poznat její náznaky, průběh, ale i konec a odeznívání. Vše je vždy přehledně popsáno, logicky vyargumentováno a navíc podloženo citacemi ze soudobé odborné literatury, jejíž perfektní znalost autorky nejednou prokázaly a v textu aplikovaly. Aktuálnost knihy navíc doplňují velmi vhodné ilustrativní příklady z praxe.
Jitka Kendíková
Předložená publikace má potenciál významně přispět k poznání variabilních a složitých pedagogicko-didaktických, psychosociálních a profesních situací v kontextu školního vzdělávání. Autorkami zpracované téma představuje hodnotný příspěvek v oblasti teorie školy a školského managementu. Publikace je metodicky vyspělá a terminologicky jasná. Získané poznatky a precizní formulace, zejména konceptualizace problematiky krize ve školním prostředí, jistě přispějí k rozvoji pedagogické vědy.
Jaroslav Veteška
Související produkty
Chcete vědět více o produktu?
Děkujeme za zájem, Váš požadavek vyřídíme v krátkém čase.